LIFESTYLE: Cafe Pori Jazz tuo kesän kaupunkiin

Porin Kirjurinluodossa sijaitseva jugendhuvila herää tänä kesänä uuteen eloon, kun ovensa avaa Cafe Pori Jazz. Asiakkaita odottaa olohuonemainen keidas, jonne on helppo tulla.

Kirjurinluodon kesäravintola aukeaa tänä vuonna uuden yrittäjän ja Pori Jazzin yhteistyön voimin. Kahvila-ravintolan yrittäjänä aloittaa 24-vuotias Jesperi Onnela, jolle ala on nuoresta iästä huolimatta jo tuttu.
Onnela on yrittäjäperheen kasvatti, ja taustajoukoissa vaikuttaa äiti Petra Onnela, joka tunnetaan paremmin Petras Cafen omistajana.

– Äitini on oivallinen mentori nyt, kun olen luomassa ensimmäistä kertaa omaa kahvila-ravintolaa, Onnela sanoo.

Loistava kokonaisuus syntyy yhteistyöllä
Onnelat ovat Pori Jazzille tuttu yhteistyökumppani jo vuosien takaa, ja yhteistyö on nytkin alkanut lupaavasti. Pori Jazzissa ollaan vakuuttuneita nuoren yrittäjän tekemisestä.

– Jesperi teki Pori Jazzin tiimiin vaikutuksen hyvällä asenteellaan heti ensimmäisessä tapaamisessa. Yhteistyö on sujunut hyvin, kertoo Miika Ranne, joka toimi haastattelun aikaan Pori Jazzin toimitusjohtajana.

Myös Onnela on ollut tyytyväinen yhteistyöhön. Konseptia on hiottu yhdessä, ja valmis kokonaisuus on kahden eri tahon vahvuuksien summa.

Kuvitus Sanna Mander

– On hienoa päästä tekemään yhteistyötä tunnetun brändin kanssa. Lopputulos ei voi olla muuta kuin hyvä! Onnela vakuuttaa.

Jazzia koko kesä
Ideaa ravintolasta alettiin pyöritellä vuodenvaihteessa. Pian syntyi ajatus elävästä, olohuonemaisesta keitaasta Kirjurinluodon paraatipaikalla.

– Toiveena on, että mahdollisimman moni satakuntalainen ja Poriin matkaava pääsee maistamaan Porin parhaita puolia ja nauttimaan Pori Jazzin hengestä. Ovet ovat avoinna viikon jokaisena päivänä koko kesän ajan, Pori Jazzilta kerrotaan.

Cafe Pori Jazzin tuotevalikoimaan Onnela on valinnut tuotteita, joista jokainen löytää itselleen sopivan vaihtoehdon. Drinkkipuolelle taas on kehitelty klassikoista koostuva lista Porin anniskeluravintoloissa tunnetuksi tulleen baarimestari Iiro Väisäsen kanssa. Pori Jazzin henkeä ravintolaan luodaan elävän musiikin avulla.

– Musiikkitarjonta lavenee perinteisestä festivaaliviikosta myös kesä- ja elokuulle. Toivon mukaan se lisää ainutlaatuisen Kirjurinluodon käyttöä entisestään. Tällaista kaupunkipuistoa ei muualla ole, Ranne toteaa.
Kesän ohjelma päivittyy Cafe Pori Jazzin nettisivuille, ja tuoreimmat uutiset löytyvät myös kahvila-ravintolan somekanavista.

Satakunnan kauppakamarilehden 2/21 artikkeli