Ajankohtaisten arkisto

​​​​​​​TÄSTÄ VOIT TARKISTAA SATAKUNNAN KAUPPAKAMARIN UUTISVIRRASSA JULKAISTUT AJANKOHTAISET NOSTOT

Satakunta on avoin kaikille Naton ja kansainvälisen maanpuolustuksen hankkeille

Läntisen Suomen teollisuus investoi kymmenillä miljardeilla - nukkuuko liikennesektori Ruususen unta?

Läntinen teollisuusvyöhyke käy läpi historiallisen suurta investointiaaltoa. Tornionjokilaaksosta Pohjanmaan ja Satakunnan kautta Turkuun ulottuvalla vyöhykkeellä investoidaan vuosikymmenen loppuun mennessä kymmenillä miljardeilla euroilla teolliseen tuotantoon ja energiaan – koko Suomen kasvuun. Jo nyt alue tuottaa kolmasosan Suomen viennin arvosta. Jatkossa on mahdollisuus merkittävään kasvuun, kunhan asiat tehdään oikein.

​​​​​​​TUTUSTU TÄSTÄ

Modernit pääväylät - kilpailukykyinen Suomi

Satakunnassa tarvitaan lentoyhteys maailmalle

Satakunnan lentoliikenteestä on julkaistu elinkeinoelämän näkemyksiin pohjautuva selvitys.

Satakunnassa lähes 79 prosenttia yrityksistä kärsii työvoimapulasta

- rajoittaa merkittävästi yritysten kasvua

Kauppakamareiden jäsenyrityksille suunnatun kyselyn mukaan lähes 79 prosenttia satakuntalaisista yrityksistä (vrt. 75 % kaikista vastaajista) kokee pulaa tai paljon pulaa osaavasta työvoimasta. Jopa 64 prosenttia yrityksestä (vrt. 68 % kaikista vastaajista) arvioi, että kohtaanto-ongelmasta johtuva pula osaavasta työvoimasta on rajoittanut yritysten kasvua ja liiketoimintaa. Talouskasvu sakkaa, jos korjaavia toimenpiteitä ei tehdä vauhdilla, sanoo Keskuskauppakamarin johtava asiantuntija Mikko Valtonen.

Satakunnan lentoliikenteen tulevaisuus - vastaa käynnissä olevaan kyselyyn!

Keskuskauppakamarin pääekonomisti Mauri Kotamäki. Kuva: Roni Rekomaa

Koronavuosi kohteli eri toimialoja eri tavoilla

K3 Koronavuosi kohteli eri toimialoja eri tavoilla– majoitus- ja ravitsemusalalla synkintä, teollisuus ja kauppa pärjäsivät keskimääräistä paremmin, rakentaminen vasta odottaa huonoimpia aikoja

Epävarmuuden vähentäminen on julkisen talouden tärkein tehtävä